Hydrauliek en Elektronica

Bij WVT staan de ontwikkelingen niet stil. Een belangrijke ontwikkeling van de afgelopen anderhalf jaar zit in de hydrauliek en elektronica van de WVT voertuigen. De besturing van de WVT-systemen is behoorlijk verandert, ook de hydraulische ventielblokken en de elektrische aansluitingen zijn verbeterd. Daarnaast is ook een doorontwikkeling gemaakt in de stuurcilinders. Door alle ontwikkelingen is de betrouwbaarheid van het product toegenomen. Tevens resulteren de ontwikkelingen in lagere onderhoudskosten.

Op het gebied van de besturing van de WVT-systemen is een grote stap gemaakt. Deze nieuwe besturing zorgt er voor dat de veiligheden en functies bewaakt worden door een veiligheids-stuurcomputer die de parameters controleert en de functies aanstuurt. Voorheen gebeurde dat met diverse harde contacten en schakelingen. In de nieuwe situatie is de aansluiting verbeterd en is het aantal losse componenten sterk gereduceerd. Hierdoor is de bedrijfszekerheid, de onderhoudsvriendelijkheid en de veiligheid enorm toegenomen. Dit resulteert uiteindelijk in lagere onderhoudskosten.

[nggallery id=19]

Het hydraulische ventielenblok en de elektrische aansluitingen zijn eveneens doorontwikkeld met als doel de bedrijfszekerheid te vergroten en de montagetijd te verkorten.

Het nieuwe hydraulisch ventielenblok is modulair opgebouwd waarbij alle functie geïntegreerd kunnen worden. Voor elk type wordt hetzelfde basisblok gebruikt, wat uitgebreid wordt met de benodigde functies als besturing, vering en aslift. Voorheen werd gebruik gemaakt van verschillende hydraulische ventielenblokken waarbij nevenfuncties als aslift door losse ventielen werd bewerkstelligd.

Door de ontwikkeling van een eigen kabelboom, welke voorzien is van dezelfde stekkerverbindingen als de stekkerverbindingen die MAN toepast, is de montage een kwestie van plug-and-play. Voorheen werd alle bedrading handmatig werd aangesloten. De betrouwbaarheid van de elektrische aansluitingen is hiermee aanzienlijk verbeterd.

[nggallery id=20]

Mechanica

Naast bovengenoemde ontwikkelingen is de montage van de stuurcilinders op de WVT-as aangepakt. De ophanging van de stuurcilinders is opnieuw bekeken wat geresulteerd heeft in een ophanging die gebruiksvriendelijker is voor de werkplaats en de de- en montagetijd van de stuurcilinders aanzienlijk beperkt. Dit heeft een positief resultaat op de onderhoudskosten.

[nggallery id=21]

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.