Een maximale lengte van 8080 mm van voorzijde tot hart koppelingspen, een laag eigen gewicht en een maximaal laadvermogen, waarbij de cabine geen dagcabine maar een slaapcabine zou moeten zijn. Dat was de wens van R. Bos voor zijn nieuwe voertuig. Op het oog onverenigbare eisen, maar dankzij de knowhow van Wierda Voertuig Techniek in samenwerking met de opbouwer DHS te Apeldoorn is het concept gerealiseerd.
Het multifunctioneel inzetbare voertuig is afgeleverd aan eindklant R. Bos te Beekbergen. R. Bos gaat voor Jan Zevenhuizen B.V. Apeldoorn rijden.
De basis MAN TGS 8×4 BB is voorzien van het unieke WVT Wide Spread systeem, waardoor de aslast worden verhoogd van 9500 kg naar 11.500 kg per as. Tevens is de vooraslast verhoogd van 9000 kg naar 10.000 kg. Hiermee is het totaal toegestaan wettelijk voertuiggewicht 43.000 kg. Met een leeg gewicht van 16.380 kg geeft dit een laadvermogen van 26.620 kg!
De wielbasis is ingekort van 2505 mm naar 2250 mm, waarmee de totale lengte van het voertuig op 8080 mm komt. Een 4-assige Noteboom kan derhalve zonder problemen meegenomen worden.