Mebin rijdt sinds 2012 met 22 MAN TGS 5-assers, waarvan het chassis door WVT is omgebouwd en is voorzien van een naloopas en aslast-regelsysteem. Al in een vroeg stadium is er door MAN Truck & Bus en Mebin verzocht een chauffeursinstructie onderdeel te laten zijn van de totale leveringsomvang. Voor de specialisten van WVT is dit geen probleem en samen met Mebin is er overeengekomen dit te doen nadat de chauffeurs enige tijd met hun nieuwe voertuig hebben gereden, zodat er ook gericht antwoord kan worden gegeven op vragen vanuit de praktijk. De 1e instructiedag heeft plaatsgevonden in mei 2013, het verzoek om een 2e dag werd al snel ingediend en uiteraard werd hier door WVT aan voldaan.
De 2e chauffeurs instructie dag vond enkele weken geleden plaats. Hiervoor was dezelfde locatie gekozen in de omgeving van Eindhoven, waarbij de vestiging van MAN Eindhoven aan de Keten als uitvalsbasis diende en als locatie voor het theoriegedeelte van de instructiedag. Totaal 14 chauffeurs van Mebin werden onthaald door Paul Lenterman, Dennis ter Welle, Jan Hoekstra en René Wierda van WVT. Van MAN Truck&Bus BV waren aanwezig Henny Cardinaal (MAN Eindhoven), Antony van Lierop (MAN Eindhoven), Ab Hendriksen (MAN Fleetsales) en Rob Markus (MAN Lease). Namens Mebin waren Marcel Adriaanse en Ronald Volkrijk aanwezig.
De dag werd gestart met een gedegen theoretische uitleg van het totale voertuig, waarbij de nadruk lag op de werking van de aandrijflijn, met name de automaat, en het gedrag van het voertuig op onverhard. Er is een uitleg gegeven over de naloopas en de werking van het aslastregelsysteem en veel vragen van de chauffeurs konden worden beantwoord.
Het praktijkgedeelte was gericht op het nieuwe rijden en hoe de MAN TGS zich hierin voegt. Tevens werd er uitleg gegeven betreffende het terreinrijden met de 5-assers. Hoewel het uiteraard geen off-road voertuigen zijn, zal het in de praktijk toch voor kunnen komen dat de aanvoerwegen naar een bouwlocatie onverhard zijn en gezien de precaire belading van de mixers is het van het grootste belang dat een chauffeur de plaats van bestemming kan bereiken teneinde daar te kunnen lossen. De grenzen van tractie en terreinvaardigheid werden opgezocht, zodat de chauffeurs konden ervaren waar de grenzen liggen en hierop kunnen anticiperen. Vooral het onderricht in het terreinrijden werd hooglijk gewaardeerd.
Naast de WVT 5-asser werd ook de WVT Hybrid PTO mixer getoond en werd er uitgelegd hoe dit concept zich in de praktijk bewijst. Mebin heeft het concept inmiddels omarmd en is een tweede proefperiode gestart bij zijn centrale in Utrecht na een succesvolle 1e periode bij de centrale in Leeuwarden. De resultaten overtreffen de verwachtingen en ook de chauffeurs zijn onder de indruk van de behaalde besparingen op het gebied van geluidsproductie en verbruik.
De intensieve dag werd als zeer positief ervaren, zowel door de chauffeurs van Mebin als door de medewerkers van WVT en MAN. De MAN TGS 10×4 NLA bewees zijn waarde door de combinatie van het hoge netto laadvermogen van 31000 kg en de grote wendbaarheid (draaicirkel is slechts 8,3 meter).