Nederlands eerste 5-asser Euro 6 !

BukoBij Wierda Voertuig Techniek zijn we ontzettend trots dat we op basis van de MAN TGS de eerste Euro 6 5-asser kunnen tonen.

De MAN TGS is uitgebreid met de beproefde WVT voorloopas (WVT VLA), met het veilige naloopprincipe en is elektrisch-hydraulisch aangestuurd. De chassislengte van het voertuig is gelijk gebleven aan die van de Euro 5 door de compacte bouwwijze van de Euro 6 componenten van MAN. Dit is voor de carrosseriebouwer een groot voordeel: de bestaande opbouwen welke voor de Euro 5 voertuigen ontwikkeld waren, kunnen ook op de Euro 6 toegepast worden.

Door de slimme opbouw van de WVT voorloop- en naloopassen blijft er ruimte aan het chassis over voor het realiseren van de wensen van de klant, zoals gereedschapskisten, nettenrekken, etc. WVT monteert de componenten op een positie die veel voordelen biedt voor de opbouwer. Het hydraulisch manifold zit bijvoorbeeld niet aan de buitenzijde van het chassis, maar op een vaste plek binnen de chassis-langsdragers. Daarbij zijn ze ten eerste beter beschermd tegen opspattend vuil, maar laten ook aan de buitenzijde ruimte over voor andere zaken. De tank voor de hydraulische vloeistof is gemonteerd op een steun samen met de Adblue-tank. Hierdoor gaat er geen ruimte verloren aan het chassis en zitten de dagelijkse te controleren vloeistoffen bij elkaar op één plek.

De foto’s tonen een MAN TGS Euro 6 met voorloopas. Het 5-assige Euro 6 voertuig met naloopas is inmiddels ook door WVT gebouwd. Foto’s volgen binnenkort.

Voor de naloopas-configuratie gelden uiteraard dezelfde voordelen als voor de voorloopas: compacte, beproefde as, geen ruimteverlies aan de buitenzijde van het chassis door een slimme plaatsing van hydrauliektank en hydraulische stuurventiel.

Buko voor links 6-2-2014 010

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.