Recent

Drie MAN-trucks voor Gebr. Min Infra

Aannemersbedrijf Gebr. Min BV Infra profileert zichzelf met een knipoog naar de eigen naam met de slogan ‘Infrabouwers met een plus’. Het onlangs naar Egmond aan de Hoef verhuisde bedrijf investeerde in een verjonging van het wagenpark met maar liefst drie nieuwe MAN trucks. Het gaat om trucks van het type TGS waarvan twee 8×4 en één 10×4. Alle drie de trucks zijn voorzien van een wide-spread gestuurd tandemstel.

Lees meer

100ste 10×8 Euro6

Wierda Voertuig Techniek toont deze week de honderste MAN 10×8 in Euro6 uitvoering op de Transport Compleet beurs in Gorinchem. Sinds de introductie van Euro6 was MAN Trucks dankzij de aanpassingen van WVT al snel in staat tot het leveren van specifiek voor de Nederlandse wetgeving ontwikkelde voertuigen. Dit resulteerde in een groot aantal orders van bestaande en nieuwe klanten.

Lees meer

WVT levert oplossing: schakelconsole TGX

Een slanke console voor de tipmatic biedt meer ruimte in de cabine van de TGX. Console 003 Console 001 Console 002

Zoals alle zaken bij WVT voortvarend opgepakt worden is er ook gereageerd op een vraag van één van onze klanten of er geen oplossing is voor de schakelconsole van de tipmatic in de TGX. Deze bevindt zich rechts naast de bestuurdersstoel op de cabinevloer. De klant wil graag een grote koelbox onder het bed en loopt tegen de grootte van de console aan.

WVT heeft een console ontworpen en geproduceerd die veel slanker is dan de huidige.

De oude console wordt gedemonteerd, de nieuwe slanke console wordt aan de stoel gemonteerd, daarbij de vloer geheel vrij latend. Vanaf heden is deze console ook voor u beschikbaar, waarmee u uw wensen aangaande de inrichting van de cabine eindelijk uit kunt laten voeren.

Lees meer

Gemeente Kollumerland kiest voor hybride autolaadkraan

De gemeente Kollumerland is de eerste gemeente in Friesland die kiest voor het groen werken met een hybride autolaadkraan.

IMG_1054

De gemeente heeft een MAN TGS 8×4-4 BL aangeschaft met een Palfinger autolaadkraan die elektrisch wordt aangedreven. De hybride oplossing is ontwikkeld door Wierda Voertuig Techniek / Wierda Hybrid Technologies.

Met de hybride autolaadkraan kan de gemeente werken zonder de motor van het voertuig te laten draaien. In de ‘oude ‘ situatie moet de motor van het voertuig draaien om de kraan te laten bewegen. Met de oplossing van Wierda wordt de kraan elektrisch aangedreven en is de motor van het voertuig niet langer nodig. Het systeem is zeer gebruikersvriendelijk: de chauffeur kan werken zoals hij gewend is.

Met de oplossing van Wierda wordt een aanzienlijke Co2- en geluidsreductie gerealiseerd. Daarnaast is de brandstofbesparing interessant.

De gemeente Kollumerland kiest bewust voor deze groene oplossing: een bijdrage aan een beter milieu is van belang voor iedereen.

Lees meer